Social Media & CMS Logic MailingApp vullen elkaar aan!
Inzet social media versterkt e-mailmarketing
Ofschoon er best veel bedrijven zijn die al gebruik maken van e-mail marketing en social media wordt er nog maar weinig gebruik gemaakt van juist die combinatie. Beide media versterken elkaar in hoge mate en daarmee krijgt u nog meer inzicht in uw achterban en grip op uw (potentiële) klanten. De inzet van social media zoals Facebook en Twitter is helemaal van deze tijd. Ook een groot deel van uw doelgroep is op deze sociale netwerkplatforms te vinden.
Dat de inzet van social media de marketingactiviteiten rond uw product of bedrijf versterkt, zal dan ook geen verrassing zijn. Wat u misschien wel verrast is dat het helemaal niet zo ingewikkeld is om social media ook daadwerkelijk in uw e-mailmarketing te integreren. Met de CMS Logic MailingApp plaatst u heel eenvoudig een Twitter en/of Facebook button in uw mailing of nieuwsbrief. Door op deze knop te klikken kan de ontvanger snel en gemakkelijk uw bericht binnen zijn of haar netwerk verspreiden. Leuk voor de ontvanger en leuk voor u, want zo bereikt u een nog groter publiek.
Waardevolle informatie door inzet social media
Bovendien kunt u precies volgen wie via social media iets uit uw mailing heeft gedeeld. De MailingApp rapporteert namelijk realtime welke acties de ontvangers van uw nieuwsbrieven ondernemen. Dus ook welke informatie zij via Twitter of Facebook delen met hun familie, vrienden of zakelijke contacten. Zo levert de inzet van social media u waardevolle informatie op.
Groeperen en segmenteren door inzet social media
Juist de combinatie van de inzet van social media en e-mailmarketing levert u veel voordelen op. Twitter en Facebook buttons in uw mailing zijn prettig voor (potentiële) klanten, omdat zij gemakkelijk hun netwerk kunnen informeren over zaken die hen interesseren. Ondertussen kijkt u spreekwoordelijk over hun schouders mee, via de MailingApp die al deze acties volgt en realtime rapporteert. Met de uitkomst hiervan kunt u de ontvangers van uw mailing groeperen en segmenteren en uw vervolgacties nog gerichter maken. Zo geeft de inzet van social media u nog meer inzicht in uw doelgroep en grip op uw (potentiële) klanten.