Google Xi CoLaboratory brengt 'design-thinking sprints' naar IMEX
Eventprofessionals kunnen tijdens Imex meer leren over het leren en ontdekken van inclusief ervaringsontwerp met Google. Het team van het Google Experience Institute (Xi) keert terug naar de show, die plaatsvindt van 14 tot en met 16 mei, en organiseert een reeks 'design-thinking sprints' in het Google Xi CoLaboratory. Planners kunnen de theorie in praktijk brengen door details van een koment project of evenement te delen met de mogelijkheid een case study te ontwikkelen in samenwerking met Google Xi.
RAI Amsterdam groeit verder
RAI Amsterdam heeft in 2023 een omzetstijging van 28 procent behaald ten opzichte van het jaar ervoor. Afgelopen jaar waren er voor het eerst geen coronabeperkingen meer in de evenementen- en beurzensector. RAI heeft de laatste jaren ook gebruikt om te investeren in duurzaamheid, wat een flinke besparing in energieverbruik en een fors lagere CO2-uitstoot heeft opgeleverd.
NXTMICE EVENT terug in Postillion Convention Centre Den Haag
Op donderdag 23 mei wordt de derde editie van NXTMICE georganiseerd in Postillion Convention Centre in Den Haag. Experts en professionals uit de congres- en eventbranche komen dan samen om hun kennis, ervaringen en visie met elkaar te delen. Dit jaar staan de thema's technologie, economie, duurzaamheid en diversiteit & inclusiviteit centraal. De inzichten van diverse, eerder gevoerde, kennissessies worden vertaald naar een 'troonrede van de branche': een gezamenlijke visie ontwikkeld door branchegenoten waar de MICE-branche nu staat en zich naartoe kan en wil bewegen.
Horeca blinkt uit in gemiddelde eindscore websitescan
Het CBS heeft een toevoeging gedeeld op het onderzoek naar de toepassing van internetstandaarden voor bedrijfswebsites. Per bedrijfsgrootteklasse en bedrijfstak is in kaart gebracht in welke mate Nederlandse bedrijven (veilige) internetstandaarden voor hun website en e-mail gebruiken. Positief nieuws: de gemiddelde eindscore van de websitescan van alle bedrijven met een website is in 2,5 jaar tijd met bijna 8% toegenomen. Opvallend is dat de bedrijfstak 'Horeca' zowel bij de websitescans als bij de e-mailscans de hoogste gemiddelde eindscores heeft.
Michiel Lindenbergh neemt afscheid van de Beurs van Berlage
Na 23 jaar neemt Michiel Lindenbergh afscheid van de Beurs van Berlage. Michiel begon zijn carrière in de Beurs bij het Nederlands Philharmonisch Orkest, destijds één van de huurders. Na de privatisering van de Beurs in 2008 heeft hij zich onvermoeibaar ingezet om de Beurs van Berlage te transformeren tot een vooraanstaand centrum voor congressen en evenementen, zowel op nationaal als internationaal niveau.
Het gaat goed met evenementen bij onze oosterburen
We ontmoeten elkaar ook buiten Nederland zakelijk. De Duitse eventbranche ligt naast de deur en is op slechts een paar uur rijden afstand. Ook daar hebben ze te maken met vergelijkbare trends en uitdagingen. De Meeting & EventBarometer 2023/24 van de Duitste evenementenmarkt laat een opwaardse lijn zien. De branche transformeert langzaam naar duurzaam. Het Duitse Nationale Bureau voor Toerisme (GNTB) is van mening dat trends als ‘work from anywhere’ en bleisure nieuwe eisen zullen stellen aan de toekomstige MICE-markt.
'De honger om elkaar te ontmoeten is indrukwekkend'
Met nog iets meer dan twee weken te gaan tot de 2024-editie van IMEX Frankfurt, worden er ongeveer 4.000 kopers op de Messe Frankfurt. Nu de aantallen kopers, exposanten en bijeenkomsten zich momenteel in de richting van die van 2023 bevinden, weerspiegelt de vraag naar de beurs het grote zakelijke momentum en het groeiende vertrouwen in de wereldwijde congres- en evenementenindustrie. Een uitgebreid aanbod van leveranciers die bestemmingen, locaties, hotels en technologie vertegenwoordigen, staat klaar om zaken te doen op de beurs.
Ottawa Tourism en The Hague & Partners vieren eerste lustrum
Ottawa Tourism en The Hague & Partners verlenging aan van hun Memorandum of Understanding (MOU), dat oorspronkelijk vijf jaar geleden werd ondertekend. Het partnerschap, dat in 2019 voor het eerst werd ondertekend in Den Haag, bestaat uit het identificeren en winnen van zakelijke evenementen die strategisch zijn afgestemd op beide bestemmingen door onder andere gezamenlijke verkoopactiviteiten via verschillende kanalen, waaronder live branche-evenementen.
NH Hotel Group wordt Minor Hotels Europe & Americas
NH Hotel Group, onderdeel van Minor Hotels, gaat verder als Minor Hotels Europe & Americas na een stemming door de aandeelhouders van NH Hotel Group om de geregistreerde naam van het bedrijf te wijzigen tijdens de jaarlijkse algemene vergadering die afgelopen vrijdag werd gehouden. Door de naam Minor Hotels Europe & Americas aan te nemen versterkt NH Hotel Group de integratie met Minor Hotels, Hierdoor wordt een herkenbare bedrijfsidentiteit bevorderd, waardoor de wereldwijde groei van Minor Hotels wordt versneld.
Eén op drie zzp'ers heeft slechts één opdrachtgever
Nederland telt steeds meer zzp’ers. Een op de drie van hen leunt echter op slechts één opdrachtgever. Dat blijkt uit onderzoek van Boekhouder.nl op basis van CBS-cijfers. Valt deze opdrachtgever weg, dan hebben deze zzp’ers dus plots geen inkomen meer. In de hotel- en B&B-branche werken de meeste (op het eerste oog) schijnzelfstandigen.
City Destinations Alliance kiest nieuwe leiding
Op 24 april 2024, tijdens de City Destinations Alliance International Conference & General Assembly in Bologna, werden door 225 professionals op het gebied van toerisme en stadsmarketing, bestuursleden, penningmeester, vice-voorzitter en voorzitter gekozen. Barbara Jamison-Woods (Londen) is de nieuwe voorzitter voor de komende drie jaar. De nieuw gekozen bestuursleden zijn Maya Janssen (Amsterdam), Jurgen Moors (Maastricht), Gary Breen (Dublin) enMichaela Podolkov (Koice).
Driekwart Nederlanders bezorgd over online gedeelde persoonsgegevens
We vullen ze allemaal regelmatig in. Online aanmeldingsformulieren voor evenementen, trainingen, webinars, het ontvangen van nieuwsbrieven, interessante deals enzovoorts. Hierbij gaan we ervan uit dat het allemaal wel vertrouwd is en dat onze gegevens worden beschermd. Een toenemende groep Nederlanders maakt zich hier toch wel zorgen over. Niet vreemd overigens als je de actualiteit in de gaten houdt. Veel gegevens worden gehackt, onvoldoende beveiligd en liggen vervolgens 'zomaar op straat'.
Berichtenservice Slack van CWT ondersteunt reizigers
CWT, wereldwijd aanbieder van zakenreis- en vergaderoplossingen, heeft Slack toegevoegd aan de lijst met platforms waarmee reizigers CWT kunnen berichten voor ondersteuning bij hun reisarrangementen. Het maakt het mogelijk de reisinformatie op verschillende apparaten te volgen zonder de informatiegeschiedenis te verliezen. Bovendien helpt de AI-aangedreven virtuele assistent informatie te verzamelen die een reisadviseur nodig heeft om de reiziger te helpen.
EU-dialoog: een geslaagd evenement rond de vergaderindustrie
visit.brussels organiseerde in samenwerking met JMIC (Joint Meetings Industry Council), CityDNA (City Destinations Alliance) en EEIA (European Exhibition Industry Alliance), de EU Dialoog: Driving positive change in the meetings industry. Georganiseerd als onderdeel van het Belgische voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie, namen meer dan 180 professionals uit de industrie en Europese beleidsmakers uit 15 landen/EU-lidstaten deel.
De impact van ACS met Justdiggit
Earth Day 2024, een dag die bij ACS audiovisual solutions niet ongemerkt voorbij gaat. Het thema is dit jaar Planet vs Plastics. Dit jaar roept Earthday.org op tot een vermindering van 60% van de wereldwijde plasticproductie. ACS werkt sinds 2022 samen met Justdiggit en heeft zich geëngageerd om 900.000 m2 aangetast land in Kenia, Afrika, te hergroenen.
Inschrijftermijn Gouden Giraffe verlengd
De inschrijftermijn voor de Gouden Giraffe 2024 is verlengd tot en met 16 mei. De Gouden Giraffe Event Awards 2024 worden op 29 mei uitgereikt in het compleet vernieuwde NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Voor merken, bedrijven, overige organisaties en bureaus is de inschrijftermijn om hun beste marketing of communicatie event uit 2023 in te schrijven verlengd tot en met 16 mei, 23.59 uur.
Google reviews niet het belangrijkst voor klantvertrouwen
Lang werd gedacht dat een hoge sterrenscore op Google het belangrijkste is voor het vertrouwen van potentiële klanten in een bedrijf. Uit enquêteonderzoek van Onderneming.nl blijkt dat het minder bijdraagt in het vertrouwen van de consument dan andere vertrouwensaspecten. Traditionele mond-tot-mond reclame blijft het meest invloedrijk. De afwezigheid van taal- en spelfouten op de website van een bedrijf draagt ook sterk bij aan het vertrouwen van een potentiële klant.
- 1 van 335
- volgende ›