Zoekmachine-vriendelijk CMS, voor meer bezoekers op uw website
Een zoekmachine-vriendelijk CMS speelt een belangrijke rol bij het verkrijgen hogere bezoekersaantallen op uw website. Dat komt doordat zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo, de technische achtergrond van websites met een zoekmachine-vriendelijk CMS, beter kunnen lezen. Hierdoor komen deze websites hoger in de zoekresultaten en hebben dus een voorsprong ten opzichte van websites met een minder zoekmachine-vriendelijk CMS.
CMS Logic, volledig zoekmachine-vriendelijk ontwikkeld
Het CMS van CMS Logic is volledig zoekmachine-vriendelijk ontwikkeld en voldoet aan alle technische randvoorwaarden voor een hogere positie in de zoekresultaten. Maar zoekmachine-vriendelijk zijn betekent natuurlijk meer dan alleen een zoekmachine-vriendelijk technisch kader. Ons CMS ondersteunt daarom ook andere manieren waarmee u uw website kunt optimaliseren. Zo kunt u er bijvoorbeeld de content (=inhoud) van uw website eenvoudig mee optimaliseren voor zoekmachines.
In ons blog leest u regelmatig welke winst op het gebied van zoekmachine-optimalisatie te behalen valt en hoe u dit, ook bij uw website, in de praktijk brengt. Er verschijnen regelmatig nieuwe artikelen, boordevol informatie en tips, waar u kosteloos uw voordeel mee kunt doen om uw website hoger te laten scoren.
Over zoekmachines
Internet is altijd en overal. Vrijwel iedereen zoekt tegenwoordig dan ook zijn of haar informatie online. Zoekmachines zijn ook niet meer weg te denken. Wanneer u op zoek bent naar een bepaald product of onderwerp zult u meestal de naam ervan, of een ander zoekwoord, in een zoekmachine zoals Google intikken. Google komt vervolgens met een lijst websites die voor u relevant zijn, omdat ze betrekking hebben op het ingetikte zoekwoord. Uit deze lijst met zoekresultaten kiest u vervolgens zelf een website uit die u nader wilt bekijken. Meestal zal dit een website zijn van de eerste of hooguit tweede pagina van de zoekresultaten. De positie van een website in de zoekresultaten is dus van invloed op het aantal bezoekers dat een website binnenhaalt. Hoe hoger een website in de zoekresultaten te vinden is, hoe groter de kans dat bezoekers erop doorklikken. Tot zover de praktijk, nu kijken we naar wat er achter de schermen gebeurt.
De taal van zoekmachines
Om aan uw zoekopdracht tegemoet te kunnen komen, en u een lijst met relevante websites te kunnen voorschotelen, moet Google (of een andere zoekmachine) een selectie maken uit alle websites op internet. Om dit te kunnen doen moet Google op één of andere manier de inhoud van de website kunnen vaststellen. Nu kunnen zoekmachines niet lezen zoals mensen. Het CMS maakt daarom een vertaalslag van de inhoud van een website zoals wij die zien, naar een voor zoekmachines leesbare technische taal. En precies hier maakt een zoekmachine-vriendelijk CMS hét verschil. Deze zorgt er namelijk voor dat deze vertaalslag zo verloopt dat uw website makkelijk leesbaar wordt voor zoekmachines, waardoor u meer kans heeft op een hogere positie in de zoekresultaten, meer bezoekers verkrijgt en dus meer succes heeft op internet.