Email statistieken, het antwoord op wat uw doelgroep wil!
Live de resultaten en statistieken van uw email, nieuwsbrief of marketingmail volgen
Nieuwsbrief- en email statistieken zijn een essentieel voor een succesvolle emailmarketing. Bij iedere emailcampagne die u met de CMS Logic MailingApp verstuurt, worden automatisch en realtime email statistieken bijgehouden en aan u gerapporteerd. Zo heeft u snel zicht op het lees- en klikgedrag van uw publiek. Met de verkregen informatie kunt u verschillende gerichte acties ondernemen. Wellicht wilt u een groep ontvangers, die op een bepaald product of onderwerp in uw mailing heeft geklikt, een speciale aanbieding doen of de groep die niet geklikt heeft een nieuwe email sturen. Bovendien leidt u uit het vergelijken van meerdere campagnes over een langere periode af, waar uw doelgroep wel of niet in geïnteresseerd is.
Email statistieken realtime op uw scherm
Zodra uw nieuwsbrief of marketingmail is verstuurd kunt u live de emailstatistieken volgen. Deze worden overzichtelijk door de CMS Logic MailingApp weergegeven.
U ziet direct wat er met uw nieuwsbrief of e-mail gebeurt en hoe deze bij de ontvangers valt. De rapportages tonen in één oogopslag het resultaat van uw mailing; zoals wie de mail heeft geopend, waar ze op hebben geklikt en wie uw bericht heeft doorgestuurd of via social media heeft gedeeld. Ook wordt automatisch bijgehouden hoeveel mails niet aankomen, welke mails als spam zijn gemarkeerd en wie zich heeft afgemeld voor de nieuwsbrieven. Hiermee voorkomt u dat u in toekomst mails stuurt naar adressen waar dat niet zinvol of misschien wel ongewenst is.
Met email statistiken heeft u inzicht in:
- Lees- en klikgedrag van ontvanger
- Statistieken over de kliks
- Acties van de ontvangers van uw nieuwsbrief
- Welke e-mails komen niet aan en de reden ervan
- Wie zijn de uitschrijvers
- Ontvangers die uw email als SPAM markeren
- Wie deelt uw email via Twitter & Facebook
- En dit is nog maar een heel klein deel van de statiestikken en rapporten.
Vergelijk campagnes, klikgedrag en meer...
Emailstatistieken zijn natuurlijk interessant om snel op in te springen met specifieke acties en aanbiedingen voor een gerichte doelgroep. Ook voor een hoger rendement op de langere termijn kunnen emailstatistieken heel waardevol zijn. Door het vergelijken van de emailstatistieken van verschillende campagnes, krijgt u een beter beeld van de resultaten en ontwikkelingen over een langere termijn. Wanneer u dit afzet tegen het tijdstip waarop de mails werden verstuurd, de inhoudelijke onderwerpen en het aantal ontvangers, komt u er steeds meer achter welke inhoud uw ontvangers daadwerkelijk waarderen en, ook zeker niet onbelangrijk, welke inhoud juist niet. Hierdoor kunt u uw nieuwsbrieven en mailings nog beter afstemmen op de wensen van uw publiek.